Keď sa povie Amazon, väčšina z nás si predstaví nekonečný virtuálny regál, kde si môžete kúpiť všetko od A po Z. A teraz tu máme finančné výsledky tohto svetového lídra v oblasti e-commerce, ktoré by sa páčili aj Jeffovi Bezosovi, keby ešte stále sedel v kresle CEO. Amazon.com (AMZN.O) opäť ukázal svoju finančnú silu v najnovších výsledkoch. S rozšírením svojich operácií do nových odvetví a so strategickými investíciami, vrátane automobilového priemyslu, spoločnosť pokračuje v definovaní svojej pozície.
Výsledky Amazonu sú pozitívne
Spoločnosť neustále rozširuje svoje pôsobenie v automobilovom priemysle. S investíciou do spoločnosti Rivian, výrobcu elektrických vozidiel, drží Amazon 20 % podiel a zároveň investuje do autonómnych technológií a služieb zdieľania jazdy.
Stanovili si aj cieľ dosiahnuť 100 % uhlíkovú neutralitu do roku 2040 a aktívne sa pracuje na elektrifikácii logistických flotíl, tiež investujú do partnerstiev na podporu svojich EV flotíl, vrátane zriadenia nabíjacích staníc v rámci svojich distribučných centier v USA a Európe.
Finančné výsledky
Prevádzkový zisk výrazne vzrástol o viac ako 200 % na 15,3 miliardy dolárov, čo výrazne predbehlo rast tržieb. Toto je najnovší signál, že opatrenia na zníženie nákladov a zameranie sa na efektivitu posilňujú čistý zisk.
Čistý zisk sa viac ako strojnásobil na 10,4 miliardy dolárov, alebo 0,98 dolára na akciu, z 3,17 miliardy dolárov, alebo 0,31 dolára na akciu, o rok skôr.
AWS (Amazon Web Services – najkomplexnejšia a najrozšírenejšia cloudová platforma na svete) tvorila 62% celkového prevádzkového zisku a tržby v AWS sa v prvom štvrťroku zvýšili o 17 % na 25 miliárd dolárov, čo prekonalo predpovede Wall Street o raste tržieb o 12 % na 24,5 miliardy dolárov.
Amazon’s quarterly revenue since 1996. $AMZN #Amazon #AMZN #earnings pic.twitter.com/ym7iIa8TVf
— DataDynamix (@datadynamix_) April 30, 2024
Výhľad na nasledujúce obdobie
Spoločnosť očakáva pokračujúci nárast ziskovosti aj pre druhý štvrťrok, ale s miernejším tempom. Spoločnosť uviedla, že prevádzkový zisk bude v rozmedzí od 10 až 14 miliárd USD, čo je nárast z 7,7 miliardy dolárov z minulého roka.
Tržby v aktuálnom štvrťroku sa očakávajú v rozmedzí 144 až 149 miliárd dolárov, čo predstavuje rast o 7 % až 11 %. Aj keď analytici očakávali rast o 12% na 150,1 miliardy, nemení to nič na veci, že firme sa darí a akcionári sú spokojní.
Rast ziskovosti firmybol čiastočne poháňaný rozsiahlym znížením nákladov, keď sa od roku 2022 do roku 2024 zbavili 27 000 zamestnancov, taktiež úpravami v operáciách plnenia objednávok a stabilizáciou výdavkov na cloud. Generálny riaditeľ Andy Jassy rozvíjal ziskové služby ako reklama, cloudové výpočty a členstvá Prime.
Amazon (NASDAQ: $AMZN) Rises 2%+ on Wednesday After Record-Breaking First Quarter Earnings Beat
— DEXWireNews (@DEXWireNews) May 2, 2024
⭐️ Feature Article: https://t.co/14qXeO3rh3
▶️ YouTube (Short): https://t.co/3TPrU6vJS2#Amazon #NASDAQ #AMZN #Stock #StockMarket #TradeIdeas #LearnToTrade #Futures #ETFs #STONKS pic.twitter.com/UsKphKOOPk
Niekoľko hodín predtým, ako Amazon v utorok zverejnil svoju správu o ziskoch, spoločnosť oznámila úplné nasadenie obchodného chatbota s názvom Q, o ktorom hovorí, že môže pomôcť zamestnancom byť produktívnejšími v práci. Minulý mesiac bola dokončená investícia vo výške 4 miliardy dolárov do startupu Anthropic – konkurenta Microsoft OpenAI. Anthropic spolupracuje s Amazonom na vývoji takzvaných základných modelov, ktoré sú základom technológií umelej inteligencie.
Tržby v online reklamnom biznise spoločnosti tiež prudko vzrástli o 24%, pričom väčšinu z nich tvorí reklama na sponzorované produkty, povedal viceprezident a hlavný finančný riaditeľ Olsavsky. Tiež uviedol, že Technologický gigant, ktorý začal zobrazovať reklamy na Prime Video koncom januára, má v súčasnosti malé množstvo reklám na streamovacej službe v porovnaní s televíziou alebo inými poskytovateľmi streamingu. Reklamy, ktorým sa zákazníci môžu vyhnúť za dodatočný mesačný poplatok 2,99 dolára, idú dobre a “prilákali množstvo nových inzerentov, ktorí doteraz reklamné služby Amazonu nevyužívali.”
Hodnotenie Amazonu a odvetvia
Celkový trh s online reklamou, po brutálnom roku 2022, keď boli obmedzené výdavky kvôli boju s infláciou a rastúcimi úrokovými sadzbami, začal opäť pekne rásť.
Hoci Amazon zostáva výnimočný medzi mega-kapitálovými internetovými spoločnosťami v tom, že ešte nezaviedol štvrťročnú dividendu, akcie vzrástli po zverejnení správ v poobchodných hodinách o približne 2 %. Hotovosť vzrástla v štvrťroku na 73,9 miliardy USD z 54,3 miliardy dolárov o rok skôr.
Takže, čo nám hovoria tieto výsledky? Že Amazon je na vzostupe? Že e-commerce je budúcnosť? Jedno je isté, Amazon nás bude aj naďalej prekvapovať – a to nielen svojimi balíčkami.
Ďalšie zaujímavé čítanie: Výsledková sezóna: Google úspešný