Netflix príjemne prekvapil

Netflix zaznamenal rastúce príjmy
Autor: Viktor Romža
Publikované: 20. apríla 2024

Zdieľajte tento článok

banner-ivv-clenstvo

Spoločnosť Netflix patrí medzi populárne firmy súčasnosti, rovnako ako jej akcie. Pravidelne informuje o svojich kvartálnych výsledkoch. Týmto článkom nadväzujeme na predchádzajúci článok a rozvíjame jeho obsah hlbšie.

Netflix prekonáva odhady ziskov po tom ako počet predplatiteľov vzrástol o 16%

V nedávnej správe o ziskoch spoločnosti sa objavili pozoruhodné čísla, ktoré prekonali očakávania analytikov a ukázali výrazný nárast počtu predplatiteľov. Tento článok sa zameria na analýzu týchto výsledkov a ich potenciálny dopad na budúcnosť spoločnosti.

Pozadie Netflixu

Netflix, ako popredný poskytovateľ streamovacích služieb, sa dlhodobo snaží udržať si svoju pozíciu v tvári rastúcej konkurencie. S príchodom nových hráčov na trh streamovacích služieb sa Netflix musel dokázať prispôsobiť, aby zostal relevantný a naďalej obľúbený.

Netflix napreduje. Zdroj: Youtube

Finančné výsledky

Podľa najnovšej kvartálnej správy spoločnosti zo štvrtka 18. apríla, dosiahol Netflix v prvom štvrťroku 2024 čistý príjem 2,33 miliardy dolárov, alebo 5,28 dolára na akciu v porovnaní s 1,30 miliardy dolárov, alebo 2,88 dolára na akciu v predchádzajúcom roku. Spoločnosť tiež zaznamenala príjmy 9,37 miliardy dolárov za štvrťrok, čo je nárast z 8,16 miliardy dolárov v rovnakom období minulého roku.

Nárast počtu predplatiteľov

Jedným z najvýznamnejších aspektov tejto správy je 16% nárast počtu predplatiteľov tejto vo svete aj u nás obľúbenej služby. Tento rast môže byť pripísaný niekoľkým strategickým krokom, ktoré spoločnosť podnikla. Od jednoduchej snahy zabrániť zdieľaniu hesiel až po viac sofistikované spôsoby ako implementácia umelej inteligencie do rozhrania.

Strategické iniciatívy

Netflix pokračuje v transformácii zo zamerania na rast počtu predplatiteľov na zameranie sa na zisk. Toto úsilie zahŕňa zvýšenie cien, boj proti zdieľaniu hesiel a zavedenie možnosti zakúpenia programu podporovaného reklamou, čo výraznejšie pomáha do ľudom citlivejším na ceny, ktorí sa ale streamovania filmov a seriálov nechcú vzdať. Zopár reklám a o polovicu lacnejšie predplatné je podľa mňa prijateľný kompromis.

Spoločnosť expandovala svoj obsah tiež aj na hry, ale akcionári a šéf Ted Sarandos si veľa sľubujú od live streamingu a uzavretia partnerstva s TKO Group Holdings, aby spolu divákom od budúceho roka priniesli WWE, čo je americký profesionálny wrestling.

V deň zverejnenia výsledkov však aj napriek pozitívnym číslam akcie spoločnosti mierne poklesli, a to zhruba o 4 %. Tento pokles je pripisovaný zaujímavému rozhodnutiu Netflixu nehlásiť viac pravidelne počet predplatiteľov alebo tržby na užívateľa, čo si akcionári vysvetlili ako prípravu platformy na možnosť, že počet predplatiteľov v druhom štvrťroku poklesne. Netflix však tvrdí počet predplatiteľov nie je jediným ukazovateľom rastu spoločnosti.

Od začiatku roka však akcie vzrástli o 27% a za posledných 12 mesiacov dokonca o krásnych 85 %. Výsledky Netflixu sú svedectvom jeho schopnosti prispôsobiť sa meniacemu sa trhu a udržať si vedúcu pozíciu v odvetví a tiež odrážajú dôveru investorov v schopnosť spoločnosti udržať si svoju konkurenčnú výhodu aj v nadchádzajúcich rokoch.

Ďalšie zaujímavé čítanie: Ropa zdražela po odvete Izraela

O autorovi

Viktor Romža
etoro_banner

Horúce novinky

Palantir žiari, AMD a Alphabet sklamali: Najväčšie prekvapenia výsledkovej sezóny

10. februára 2025

Ropa zlacňuje: Analýza súčasných trendov

28. januára 2025

LEGO: Úspešná cesta od drevenej stavebnice ku globálnej značke

14. januára 2025

Inflácia PPI opantala trhy. Ako bude reagovať Fed?

14. januára 2025
binance_add

Najčítanejšie

Bitcoin v roku 2025 - analýza XTB

16. januára 2025

Inflácia CPI - budeme rásť alebo je koniec cyklu?

15. januára 2025

Investičná gramotnosť Slovákov je na minime. A je to vidieť

15. januára 2025

Warren Buffett úplne zmenil prístup k darom a presadzuje odlišný pohľad

14. januára 2025
fredom24_1

TOP najlepší brokeri

etoro logo web
U 51 % retail investorov došlo ku vzniku straty.
xtb logo web
U 69 % retail investorov došlo ku vzniku straty.
freedom logo

Freedom24

85,8
U 68 - 76% retail investorov došlo ku vzniku straty.
Návrat hore