Športové oblečenie nie je v kurze

Športové oblečenie neláka
Zdroj fotografie: shutterstock.com/Alex Flint
Tomáš Vaňo
Autor: Tomáš Vaňo
Publikované: 5. júla 2024

Zdieľajte tento článok

banner-ivv-clenstvo

Športové oblečenie je vysokokonkurenčná oblasť. Presvedčila sa o tom aj tradičná značka. Spoločnosť NIKE, Inc. zverejnila svoje fiškálne výsledky za štvrtý štvrťrok a celoročné za fiškálny rok 2024. Správa uvádza, že celoročné príjmy spoločnosti NIKE boli 51,4 miliardy USD, čo je nepatrný nárast z 51,2 miliardy USD v predchádzajúcom roku.. Štvrtý štvrťrok však priniesol určité výzvy, pričom tržby klesli o 2 % na 12,6 miliardy USD. Napriek tomu tržby NIKE Direct zaznamenali v štvrtom štvrťroku pokles o 8 %, zatiaľ čo veľkoobchodné tržby vzrástli o 5 %. Tieto čísla naznačujú zmenu spotrebiteľského prostredia a možno aj strategickú zmenu v predajných kanáloch NIKE.

Nike stráca silu

Vedenie spoločnosti vyjadrilo dôveru v schopnosť spoločnosti NIKE zvládať krátkodobé výzvy a zároveň pokračovať v inováciách. „Naše krátkodobé výzvy berieme priamočiaro a zároveň neustále napredujeme v oblastiach, ktoré sú pre budúcnosť spoločnosti NIKE najdôležitejšie – slúžime športovcom prostredníctvom výkonnostných inovácií, pohybujeme sa tempom spotrebiteľov a rozvíjame celý trh,“ povedal John. Donahoe, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti NIKE, Inc. „Som presvedčený, že naše tímy spájajú naše konkurenčné výhody, aby mali väčší vplyv na naše podnikanie.“

Športové oblečenie túto tradičnú značku nezachránilo. Zdroj: Youtube

Ak ešte nemáš svojho brokera, využi nasledujúci link a prispej tak na chod tohto magazínu, aby si mal vždy čerstvé informácie:

Tento názor potvrdzuje aj výkonný viceprezident a finančný riaditeľ Matthew Friend, ktorý zdôraznil snahu spoločnosti o vyvážené portfólio a udržateľný, ziskový rast.

„V našom portfóliu dosahujeme lepšiu rovnováhu. Aj keď nás náš pokrok povzbudil, naše výsledky za štvrtý štvrťrok poukázali na výzvy, ktoré nás viedli k aktualizácii nášho fiškálneho výhľadu na rok 2025. Podnikáme kroky na premiestnenie spoločnosti NIKE tak, aby bola konkurencieschopnejšia a podporovala udržateľný, ziskový dlhodobý rast.“

Vyhlásenie zároveň uvádza, že zatiaľ čo výnosy značky NIKE mierne poklesli o 1 % na reportovanom základe, na kľúčových trhoch, ako sú Veľká Čína, APLA a EMEA, došlo k menovo neutrálnemu rastu, ktorý bol kompenzovaný poklesom v Severnej Amerike.

Nike je známa značka pre tradičné športové oblečenie. Zdroj: Youtube

Pokles spoločnosti NIKE Direct bol pripísaný 10-percentnému poklesu predaja digitálnych značiek a 2-percentnému poklesu tržieb v obchodoch vlastnených NIKE. Naopak, veľkoobchodné výnosy vzrástli, čo naznačuje silnejšiu výkonnosť v tomto sektore. Značka Converse však čelila 18% poklesu výnosov, predovšetkým v Severnej Amerike a západnej Európe, čo môže viesť k strategickej revízii tohto segmentu.

Športové oblečenie nie je priorita

Správa tiež zdôrazňuje zvýšenie hrubej marže o 110 bázických bodov na 44,7 %, čo naznačuje efektívne riadenie nákladov a strategické cenové opatrenia. Zriedený zisk na akciu bol za štvrtý štvrťrok na úrovni 0,99 USD. Spoločnosť zvyšuje výplatu dividend už 22 po sebe nasledujúcich rokov.

Celkovo správa NIKE za fiškálny rok 2024 podčiarkuje trvalú silu značky spoločnosti a jej schopnosť prispôsobiť sa výkyvom trhu. Dôraz na strategické stanovovanie cien, efektívnosť nákladov a vyvážené portfólio dokazuje záväzok spoločnosti NIKE k dlhodobému rastu a hodnote pre akcionárov.

Ak ešte nemáš svojho brokera, využi nasledujúci link a prispej tak na chod tohto magazínu, aby si mal vždy čerstvé informácie:

S výhľadom na fiškálny rok 2025, pozornosť spoločnosti bude zameraná na zvýšenie digitálnej angažovanosti, optimalizáciu produktového mixu a rozšírenie svojej globálnej stopy s cieľom zmierniť vplyv regionálnej volatility a využiť príležitosti na vznikajúcich trhoch.

Akcie Nike (NKE) klesli vo štvrtok až o 11 % v obchodovaní po skončení obchodovania po tom, čo spoločnosť uviedla, že v nasledujúcom roku očakáva väčší pokles tržieb, než sa pôvodne predpokladalo.

Ďalšie zaujímavé čítanie: Týždenný kalendár investora (1. 7. – 7. 7. 2024)

Maj prehľad o svetových trhoch a nezmeškaj príležitosť!

Ak ťa baví náš obsah, ale chcel by si ísť viac do hĺbky prípadne by sa sa chcel pridať do našej investorskej komunity, kde je už viac ako 500 investorov, tak sa pridaj do VIP členstva Investície vo vrecku.

Ako funguje také VIP členstvo a čo sa v ňom dozvieš? Pozri si TOTO VIDEO.

Vo VIP členstve nájdeš akciové portfólio Ing. Jakuba Kraľovanského, vnútornú tabuľku firiem, watchlist ako aj rôzne fundamentálne reporty či analýzy konkrétnych firiem a omnoho viac.

O autorovi

Tomáš Vaňo
Tomáš Vaňo

Sleduje dianie vo svetovej ekonomike a zaujíma sa o svet investícií. Investične sa sústredí na tradičné trhy a konzervatívne investovanie. Po vyštudovaní politológie sa upísal svetu logistiky.

TOP Najlepší brokeri

etoro logo web
U 51 % retail investorov došlo ku vzniku straty.
xtb logo web
U 69 % retail investorov došlo ku vzniku straty.
freedom logo

Freedom24

85,8
U 68 - 76% retail investorov došlo ku vzniku straty.
etoro_banner

Horúce novinky

Palantir žiari, AMD a Alphabet sklamali: Najväčšie prekvapenia výsledkovej sezóny

10. februára 2025

Ropa zlacňuje: Analýza súčasných trendov

28. januára 2025

LEGO: Úspešná cesta od drevenej stavebnice ku globálnej značke

14. januára 2025

Inflácia PPI opantala trhy. Ako bude reagovať Fed?

14. januára 2025
binance_add

Najčítanejšie

Bitcoin v roku 2025 - analýza XTB

16. januára 2025

Inflácia CPI - budeme rásť alebo je koniec cyklu?

15. januára 2025

Investičná gramotnosť Slovákov je na minime. A je to vidieť

15. januára 2025

Warren Buffett úplne zmenil prístup k darom a presadzuje odlišný pohľad

14. januára 2025
fredom24_1

TOP najlepší brokeri

etoro logo web
U 51 % retail investorov došlo ku vzniku straty.
xtb logo web
U 69 % retail investorov došlo ku vzniku straty.
freedom logo

Freedom24

85,8
U 68 - 76% retail investorov došlo ku vzniku straty.
Návrat hore